Blog > Komentarze do wpisu

Bemowo kręci trasą N-S


Fot. Arkadiusz Ścichocki/AG

Na głowę tym razem upadli radni Platformy Obywatelskiej z Bemowa. Na środowej sesji rady dzielnicy zamierzają pojeździć sobie palcem po mapie i pomajdrować przy Trasie N-S. Jej przebieg (w tunelu!) został już dawno ustalony między PRL-blokowiskami tzw. Bemowa-Lotniska a nowymi przy Forcie Bema, dalej pod ul. Powstańców Śląskich i pasem startowym lotniska w stronę Chomiczówki.

Teraz szefowi klubu PO w radzie Bemowa Jakubowi Grędziakowi uwidziało się, że po co tak, skoro jego zdaniem można by połączyć ruch z Trasy N-S z ruchem na Trasie AK (szczyt niekompetencji!). Dalej radny Grędziak zaplanował sobie wpuszczenie samochodów jadących ekspresową trasą N-S (z Okęcia przez Szcześliwice i Jelonki) na skrzyżowanie z ul. Powązkowską przy Cmentarzu Wojskowym. A co! Skręcamy w lewo w ul. gen. Maczka i przedłużamy ją do wyznaczonego korytarza Trasy N-S na obrzeżach Chomiczówki i nowej wylotówki omijającej Łomianki.

Oto, czym się zajmują radni w dzielnicach (razem jest ich 408, a dzielnic 18), biorąc co miesiąc ok. 2 tys. zł na rękę. Rozpędzić to towarzystwo na cztery wiatry. Sami specjaliści od dróg i komunikacji, a co dzielnica, to lepsza.

Z projektu uchwały rady Bemowa nt. Trasy N-S podpisanego przez jej przewodniczącego Grzegorza Popielarza (PO): ”Rozwiązanie, polegające na wykorzystaniu częściowo istniejącej infrastruktury, a co za tym idzie rezygnacji z przeprowadzenia trasy w tunelu, ograniczy zdecydowanie koszty budowy. Dzięki proponowanemu rozwiązaniu trasa będzie zlokalizowana daleko od osiedli mieszkaniowych [tak, jakby nikt nie mieszkał wzdłuż ul. gen. Maczka - J.O.] i budynków użyteczności publicznej. Pozwoli to na zachowane lotniska Bemowo na całej powierzchni. Jednocześnie uchroni zabytkowe osiedle Boernerowo przed zagrożeniem jego substancji planowanym jego środkiem przedłużeniem trasy Mostu Północnego. Proponowany przebieg jest całkowicie realny przestrzennie, zgodny z pierwotnie planowanym korytarzem przedłużenia ul. Gen. Maczka w Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego m.st. Warszawy. Tereny pod zabudowę rozszerzonej ulicy Gen. Maczka nie są zabudowane (występują na nich jedynie ogródki działkowe i stara jezdnia ulicy Powązkowskiej) [ewidentne kłamstwo - J.O.].
Bemowo w ostatnim czasie zostało przecięte na pół trasą S8, mieszkańcy mają ograniczone możliwości korzystania z tej trasy w związku z brakiem węzła z główną arterią dzielnicy – ul. Powstańców Śląskich [a to już na własną prośbę poprzedników w radzie Bemowa, którzy byli jeszcze większymi specami niż obecni - J.O.].
Rada Dzielnicy Bemowo opowiada się zdecydowanie za rozwojem infrastruktury drogowej,  w szczególności za rychłą budową trasy S7. Zaproponowane rozwiązanie dzięki obniżeniu kosztów zwiększa szanse na szybszą realizację budowy i wychodzi naprzeciw oczekiwaniom mieszkańców”.

Pocieszające, że radni sobie jak zwykle pogadają, pogłosują, a pies z kulawą nogą nie weźmie tego pod uwagę.

(osa)

wtorek, 24 maja 2011, osa_oraz_smik

Polecane wpisy

  • Ulice nie nadążają za metrem

    Dziwi mnie niefrasobliwość, z jaką władze Warszawy i dzielnicowe na Targówku usprawiedliwiają swoje zaniedbania inwestycyjne, które powinny towarzyszyć budowie

  • Jak najwięcej takich przejazdów

    W Rembertowie stosunkowo szybko i niedużym kosztem powstała nowa ulica, którą można ominąć blokujący się przejazd kolejowy. Takie małe skróty często przynoszą w

  • Nowa trasa z Pragi na Targówek

    Fot. Kuba Chełmiński Dobiega końca trwająca zdecydowanie za długo (od 2015 r.) budowa nowego, niezbyt długiego kawałka trasy zwanej zwyczajowo "Świętokrzyską",

Komentarze
Gość: Marcin, *.acn.waw.pl
2011/05/24 23:32:53
Oj, pojechałeś po radnych, ale czy nie zbyt populistycznie ?
BTW: podrzucam wdzięczny temat - dziwna synchronizacja czasowa remontu linii średnicowej oraz tramwajowej na Targowej od Kijowskiej do Al. Zielenieckiej. Gdyby ktoś czuwał nad tym, tramwaje od Dworca Wschodniego do Śródmieścia czy Centralnego mogłyby stanowić alternatywę dla odwołanych pociągów. A tak, chyba od 11 czerwca pozostaną tylko zastępcze autobusy, które na 100% utkną w korkach. Co robi koordynator ratusza ds. remontów, p. Witek (jeśli dobrze pamiętam)?
-
Gość: G. Madrjas, *.internettv.atman.pl
2011/05/25 12:35:16
A czy p. Witek ma wpływ na terminy ustalane przez PLK? Mam poważne wątpliwości...
-
Gość: zwykly, *.dynamic.chello.pl
2011/05/25 14:19:59
Ile oni biora 2 tysiace na reke ? To rzeczywiscie sa ich wynagrodzenia calkowithttps://www.google.com/accounts/ServiceLogin?service=mail&passive=true&rm=false&continue=https%3A%2F%2Fmail.google.com%2Fmail%2F%3Fui%3Dhtml%26zy%3Dl&bsv=llya694le36z&ss=1&scc=1<mpl=default<mplcache=2&hl=pl&from=logoute? To tak szczerze piszac jak na zarobki warszawskie to jest dosc smieszna suma. Nie wiem ile zarabia radny, ale wiekszosc politykow zazwyczaj wyciagala w okolicach sredniej krajowej. Zwlaszcza, ze w W-wie wyzszy jest koszt zycia etc. W sumie zrozumialbym jesli tyle dostawalby soltys jakies wsi, ale radny?!

Choc masz racje, za takie pomysly to nie wiem czy tyle im sie nalezy. Trasa ak bedzie zakorkowana dopoki nie powstanie poludniowe odciazenie jej od ruchu z A2. Ale mam tylko nadzieje, ze ktos nie wpadnie na "genialny" pomysl skasowania lotniska na Bemowie (wtedy proponuje zakazac ruchu rowerowego w Warszawie, bo powoduje znacznie wiecej wypadkow)....
-
Gość: edek, *.neoplus.adsl.tpnet.pl
2011/05/26 09:37:32
Każdy Polak zna się na leczeniu, budownictwie, drogownictwie itd - w miarę potrzeby. A szkołę pokończył co najwyżej średnią lub jakiś marketing i zarządzanie. Nie zna się na sprawie ale głośno pokrzykuje.
-
2011/05/26 16:28:30
Oj Osa.... :)

W historii stołecznego "radowania" mamy wiele podobnych kwiatków.

1. Radni Wesołej (plus ich ówczesny burmistrz a obecny wiceprezydent miasta) wymyślili całkiem fajny wariant Wschodniej Obwodnicy. Wsparł ich ówczesny minister środowiska. Po dziś dzień za klasykę dziennikarską uznaję ten fragment teksu:

W tym sporze wszystko jest do góry nogami. Przyrody bronią drogowcy. A Ministerstwo Środowiska wybiera trasę, która "stanowić będzie barierę dla zwierząt migrujących" i "będzie się wiązała z wycinką dużych powierzchni leśnych".

Więcej... wyborcza.pl/1,79163,3940438.html#ixzz1NTF6ZraG

2. Radni Żoliborza nie chca mostu Krasińskiego.
Wpierw zarzucali, że most wraz z trasą to będzie autostrada i ruskie tiry na pl. Wilsona, a gdy dostasli zapewnienie, że to będzie droga o niskich parametrach i charakterze lokalnym, to orzekli, że w taki razie trasa jest niepotrzebna, bo nikomu nie będzie słuzyć

3. O radnych Ursynowa i ich obawach sprzed kilka lat co do POW lepiej nie wspominać.

4. Ba - zwykły przejazd w tunelu w Wawrze, jaki był planowany pod linią kolejową otwocką też był okreslany, że ściągnie ruskie TIR-y
warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34889,7043158,Miedzylesie_chce_tunelu__ale_nie_chce_tirow.html
Choć tu chyba radni zachowali się w miarę rozsądnie.

5. Radni Łomianek i nadwiślańskie warianty S7 (i tym razem były wojewoda Sasin):
wiadomosci.gazeta.pl/kraj/1,34309,4578051.html
(notabene szkoda, że gazeta.pl okłódkowuje takie artykuły).

Kiedyś usiłowałem naszkicowac to, co proponują wszyscy protestujący. Trudne, bo często są to żądania sprzeczne (np. gwarantuję, ze radni Bielan odrzucą pomysł radnych Bemowa ws. Trasy N-S, bo tam wszystkich trzyma w ryzach taka fajna przewodnicząca, która wie o problemach komunikacji więcej, niż niejeden z nas tutaj). Wyszło zupełne kuriozum. Np. Trasa NS-S7 idąca wpierw przez Blizne i Radiowo, by potem skręcić ostro przed Burakowem nad Wisłę.

Najgorsze jest jednak to, że takim, wydawałoby się, w w miare myślącym ludziom, przychodzą do głowy podobne pomysły, a co gorsza - do upadłego będa się upierać, że np. wariant WOW "krajoznawczy" ponad dwa razy dłuższy i mający kształt esafloresa, jest znakomity.
Olśniło mnie dopiero gdy w przypadku ul. Tysiąclecia protestował profesor drogownoctwa i gadał identyczne farmazony o ruskich TIR-ach w sercu Pragi.

W przypadku decyzji radnych co do N-S nie bardzo łapię z opisu jak miałaby sie połaczyć S7 Gdaki z N-S miejsą i co ma do tego przedłużenie TMP na Boernerowo (w tunelu i istniejace w planach tak dalekosięznych, że w międzyczasie prędzej nasza kadra zdobędzie mistrzostwo świata w piłke nozną, nim ktokolwiek to zechce budowac). No nie wiem, jakis taki cięzko kapujący jestem, bo kompletnie nie łapię tego, co w zasadzie chcą radni z Bemowa. Ale z całeko kontekstu wnioskuję, ze ktos z nich (a może kilkoro) mieszka po prostu przy Widawskiej, W takim przypadku nie ma sensu im nic wyjasniac, bo nikt nie da rady wykazać im, że czarne jest czarne a białe białe. Będa się upierać, że ich pomysł jest znakomity.

To jest taka choroba, ktorta nazywa się NIMBY. I nie ma znaczenia, czy ktos jest radnym, profesorem drogownictwa, wojewoda, ministrem środowiska czy burmistrzem (lub nawet wiceprezydentem). Jak zachoruje na NIMBY każdy będzie prezentował taki sam poziom intelektualny z kompletną blokadą myslenia.
A co gorsza - każdy może się to chorobą zarazic.
-
Gość: Marcin, *.acn.waw.pl
2011/05/27 01:28:42
@G. Madrjas,
to samo pytanie można odwrócić: czy PLK mają wpływ na terminy remontów torowisk wyznaczonych przez TW?
Od tego są pracownicy obu spółek (TW i PLK) + koordynator remontów UM, żeby pół roku temu (a może wcześniej?) usiąść przy stole i skoordynować terminy remontów.
-
Gość: G. Madrjas, *.nat.umts.dynamic.eranet.pl
2011/05/27 06:18:00
@Marcin: Nie no, jasne, oczywiście.
-
Gość: kojo, *.home.aster.pl
2011/09/04 17:06:02
tylko totalny imbeszyl mógł tak zrobić! Protestujemy!!!
-
Gość: działkowcy, *.home.aster.pl
2011/09/04 17:06:53
będziemy blokować budowe a potem te droge!!!
-
Gość: działkowcy, *.home.aster.pl
2011/09/04 17:27:39
nie chcemy, ale musimy głosowac na PIS !!!! PO nas do tego zmusza! Pójdziemy jak jeden maż!
-
Gość: chomik, *.home.aster.pl
2011/09/04 17:28:30
droga to sprawa widac czysto polityczna...wstyd! Precz z dziadami z PO!!!
-
Gość: bem, *.home.aster.pl
2011/09/04 17:28:52
ale obciach to PO!
-
Gość: las, *.home.aster.pl
2011/09/04 17:29:36
pozostaje nam zdecydowane blokowanie, flagowanie, protesty i ochrona srodowiska!!!
-
Gość: las, *.home.aster.pl
2011/09/04 17:29:59
to skandal!!!

Gazeta.pl Warszawa