Blog > Komentarze do wpisu

Nowa lokalna linia na Powiślu?

Ciekawa informacja od śródmiejskiego radnego Daniela Łagi (PO). Twierdzi mianowicie, że na spotkaniu z kierownictwem Zarządu Transportu Miejskiego dostał zapewnienie o uruchomieniu na Powiślu nowej lokalnej linii autobusowej. Jej trasa miałaby prowadzić tak:

Torwar - Łazienkowska - Rozbrat - Górnośląska - Czerniakowska - Ludna - Solec - Dobra - Mariensztat.

W sierpniu 2016 r. pisałem w blogu o spotkaniu komisji infrastruktury w Radzie Warszawy poświęconym komunikacji na Powiślu. Dwoje radnych Platformy wybranych w tej części miasta - dzielnicowy Daniel Łaga i miejska Aleksandra Sheybal-Rostek - upominało się o lepsze połączenia z częścią Śródmieścia położoną na skarpie:
http://autobusczerwony.blox.pl/2016/08/Powisle-bardzo-cierpi-z-metrem.html

Narzekali na fatalną lokalizację stacji metra (blisko Wisły, za to z dala od bloków, kamienic i ruchliwych przystanków przesiadkowych). Domagali się poprawy komunikacji w obrębie Powiśla, w stronę Dworca Centralnego i ul. Świętokrzyskiej. Wtedy padła propozycja odrębnego spotkania w tej sprawie, radny Łaga doczekał się go dopiero po swoich monitach.

Jak twierdzi, kiedy już do niego doszło, ZTM obiecał mu, że po otwarciu nowego odcinka linii tramwajowej Tarchomin - Nowodwory i odzyskaniu autobusów z tej części Białołęki skorzysta też Powiśle. Ma tu bowiem ruszyć nowa lokalna linia obsługiwana przez krótki tabor. Na próbę co 1/2 godziny między godz. 7 a 19. Czyli można się spodziewać numeru z zakresu 2xx lub nawet 3xx (to może wróciłaby związana przez lata z Powiślem linia 350? albo od razu - 150?).

Radny Łaga przyznaje, że nie ma szans, by Powiśle znowu zobaczyło po latach "piątki", czyli linię 155, która po rozpoczęciu budowy metra na Woli ma teraz pierwszorzędne znaczenie w obsłudze swojej historycznej końcówki z pętlą Znana przy ul. Jana Olbrachta. Radny cieszy się jednak z zapowiedzi nowej lokalnej linii w dolnej części Śródmieścia. Przekonuje, że zapewniłaby dojazd do poradni i szpitala przy ul. Czerniakowskiej, do poradni i Szpitala Śródmiejskiego na Solcu, a także do wielu popularnych wśród emerytów sklepów, głównie sieci Carrefour na Powiślu. Teraz muszą się przesiadać z siatkami pełnymi zakupów.

Warto docenić, że proponowana trasa hipotetycznej linii obejmuje nieobsługiwany dziś odcinek ul. Czerniakowskiej między Górnośląską a Ludną. Można by też skierować autobusy - przynajmniej jednokierunkowo - przez kryterium: Dobra - Tamka - Wybrzeże Kościuszkowskie (Metro Centrum Nauki Kopernik) - Zajęcza - Dobra.

Ciekawe, czy jednocześnie ZTM zdecyduje się na większe zmiany, o które aż się prosi na Powiślu. A więc linia 118 zamiast do Metra Politechnika - do Dworca Centralnego, linia 127 - w górę nie przez Książęcą, lecz od Dobrej przez Tamkę, Świętokrzyską, Nowy Świat do Al. Jerozolimskich, a linia 102 - od Tamki przez Świętokrzyską, Marszałkowską do Królewskiej (powrót: Grzybowska - al. Jana Pawła II - rondo ONZ - Świętokrzyska) bez podjazdów pod Uniwersytet Warszawski obsługiwanych przecież przez linię 105. Oczywiście po wycofaniu ze Świętokrzyskiej linii 518, co ZTM zapowiada w pakiecie zmian tarchomińsko-białołęckich.

(osa)

wtorek, 10 stycznia 2017, osa_oraz_smik

Polecane wpisy

Komentarze
Gość: miki, *.warszawa.vectranet.pl
2017/01/11 00:13:41
Puszczenie autobusu Czerniakowską będzie oznaczało zdemolowanie progów zwalniających, które powstały po bardzo udanym remoncie tej ulicy kilka lat temu...
-
Gość: burak, *.dynamic.chello.pl
2017/01/11 16:41:01
trasa praktycznie pokrywa się ze 118, autobus kursujący co pół godziny to opcja dla zapaleńców. Niech wprowadzą, ale nie kosztem istniejących linii. Faktem jest, że długie linie tracą punktualność, jednak są też zyski w postaci mniejszej ilości przesiadek, co uważam za najbardziej kluczowy argument przy wyborze zbiorkomu. Np. problem 518 rozwiązałoby ponowne połączenie z 503.
-
2017/01/11 17:27:51
Panie redaktorze,
cieszę się że powraca Pan do pomysłu o którym pisałem już parę lat temu - potrzebie połączenia okolic BUWu i Al. Jerozolimskich. Chciałbym jednak spytać - co stanowiło przeszkodę w przesunięciu wszystkich linii jadących przez Powiśle (127, 105, 118) bliżej Metra CNK (kryterium o którym Pan pisze). Przecież byłoby to znaczne ułatwienie i zachęcenie pasażerów do korzystania z tej stacji.
-
Gość: looolo_tarcho, *.neoplus.adsl.tpnet.pl
2017/01/11 20:04:31
Nawet nie ma opcji, że my Białołęczanie zrezygnujemy z protestów przeciwko skróceniu trasy linii 518, nawet wybranych kursów do Metra Marymont. No way :)
-
Gość: fred, *.dynamic-ww-12.vectranet.pl
2017/01/12 23:24:14
Linia 350 nie była "przez lata" związana z Powiślem. W jej 26-letniej historii, to było zaledwie 3,5 roku:
www.trasbus.com/liniabus350.htm
-
Gość: pietia, 176.98.69.*
2017/01/13 15:32:20
Skoro już o numerkach mowa, to chyba najodpowiedniejszym byłby 255, takie symboliczne nawiązanie do "piątek", rzeczywiście przez lata związanych z Powiślem i Czerniakowem. Numeru 150 raczej szkoda na takiego lokalnego kikuta, tym bardziej, że linia o tym numerze zawsze wjeżdżała Tamką na górę, nie docierając do południowego Powiśla czy Torwaru. Z kolei 350 jest z zakresu dla okresowych, niby akurat ta linia jeździła przez jakiś czas 7 dni w tygodniu, ale z tego właśnie powodu przenumerowano ją po pewnym czasie na 128 (też tradycyjnie związany z Powiślem)
-
2017/01/14 17:45:28
Nie jestem przekonany do 255, to może 228 albo 262, jeśli nie 150 lub 350?
-
Gość: fred, *.dynamic-ww-12.vectranet.pl
2017/01/15 23:15:57
262 już mamy na Pradze-Północ i Targówku. To może linia 100, która by zaczynała - jak kiedyś - przy Łazienkach??? Ja bym tę linię wydłużył do pętli Konwiktorska przez Wisłostradę i Sanguszki - dzięki temu byłby świetny dojazd do fontann.
PS. Czy może Pan zapytać w ZTM dlaczego jedyna linia na Torwarze 171 stoi w zatoczce, gdzie nie ma wiat, a tam gdzie one są nie zatrzymuje się ani jedna linia.
PS2. Czy zakończył się już proces wymiany wiat?

Gazeta.pl Warszawa