Blog > Komentarze do wpisu

Autobusem do metra na Targówek

Budowa stacji metra na Targówku rozpoczęta 1 maja 2016 r. szybko zbliża się do półmetka prac konstrukcyjnych - czas, by pospekulować, jak mogłyby się zmienić trasy autobusów, gdy pociągi II linii dotrą w te okolice w niewiele ponad 10 minut spod ulicy Świętokrzyskiej.

Fot. Adam Stępień/AG

Nie tak łatwo wymyślić spójny układ linii autobusowych na Targówku. Powinien on w dodatku uwzględniać to, że po 3-4 latach metro pojedzie dalej - na Bródno do Rembielińskiej (niestety, tam, a nie do końcowej stacji przy Trasie Toruńskiej). Do tego powstające osiedla na dawnych polach PGR Bródno przy ul. św. Wincentego i przyszłej ul. Nowotrockiej.

Założyłem, że zgodnie z zapowiedziami władz miasta w momencie otwarcia metra będzie też zbudowana ulica Nowotrocka między ul. św. Wincentego a Radzymińską. Z kolei Pratulińska zostanie przedłużona od Trockiej na Zacisze i połączona z ul. Władysława Łokietka. Przy okazji możliwe są oczekiwane od dawna porządki z trasami wewnątrz Targówka i połączenie z jego częścią Fabryczną + nowym zalewem w Elsnerowie.

Autobusy odbierające pasażerów ze stacji Trocka w tym samym kierunku będą odjeżdżać z jednego przystanku: na Zieloną Białołękę (główny dojazd oparty na liniach 160 i E-6) + Zacisze (nowa rola linii 212) - z Pratulińskiej w stronę Zacisza, na Bródno i Cmentarz Bródnowski (linie 169 + 156) - z Trockiej w stronę św. Wincentego, na Targówek Fabryczny, do Marek i Ząbek - z Trockiej w stronę Radzymińskiej.

Nie zmieniłyby się trasy linii: 135 (pl. Hallera - Metro Szwedzka - Dw. Wileński - Grochów - Przyczółek Grochowski - Olszynka Grochowska), 145 (Wiatraczna - Ząbki - Młodzieńcza - Bródno - Żerań FSO), 170 (rondo Starzyńskiego - pl. Hallera - Dw. Wileński - Szmulki - PKP Zacisze Wilno/Elsnerów), 190 (Centrum Handlowe Marki - ? Wola, ?Bemowo) i 500 (Bródno - św. Wincentego - rondo Żaba - most Gdański - Arkadia/rondo Babka).

Do likwidacji przewidywałbym linie: 227 (Bródno - Dw. Centralny), 256 (Bródno - Pratulińska/Targówek), 412 (Zacisze - Dw. Wileński), 512 (Gilarska - Dw. Wileński), 527 (os. Derby - Esperanto) -> 160, E-7 (os. Derby - Dw. Wileński) -> E-6, 166 (Kabaty - pl. Hallera) -> 195.

Zmiany tras:

120 - Olesin... przez Kobyłkę - Mańki-Wojdy, Kąty Grodziskie, Grodzisk, Głębocką do św. Wincentego - Nowotrocka - Pratulińska - Metro Trocka - Trocka - Radzymińska - gen. Rozwadowskiego - Księcia Ziemowita - Zabraniecka - Kijowska (Dw. Wschodni) - Sokola - Metro Stadion Narodowy (co 15 min); ewentualnie coś w rodzaju osobnej linii 120bis/320 (Grodzisk - Głębocka - Metro Trocka) co 15 min;

140, 340 - linie z Marek i Czarnej Strugi + 199 z Ząbek: od Radzymińskiej przez Trocką do najbliższej stacji metra i pętli Targówek;

156 - Bródno - Chodecka - Matki Teresy z Kalkuty - św. Wincentego - Borzymowska - Metro Trocka - Radzymińska - gen. Rozwadowskiego - Swojska - Elsnerów/PKP Zacisze Wilno (co 15 min);

160 (połączenie z linią 527) - Grodzisk (nowa pętla u zbiegu ul. Berensona i Głębockiej) - Berensona - Skarbka z Gór (os. Derby) - Głębocka - św. Wincentego - Nowotrocka - Pratulińska - Metro Trocka - Handlowa - Ossowskiego - Metro Targówek - Gorzykowska - Radzymińska - al. "Solidarności" - most Śląsko-Dąbrowski - Trasa W-Z - Leszno - Górczewska - Płocka - Młynów (co 10 min);

E-6 (nowa linia ekspresowa zamiast E-7, szybki dojazd do metra w godzinach szczytu): Grodzisk - Berensona - os. Derby - Skarbka z Gór - Głębocka - św. Wincentego - Nowotrocka - Pratulińska - Metro Trocka - Targówek (co 3-4 min);

162 (linia wycofana z Targówka): pl. Hallera - Dąbrowszczaków - Inżynierska - Wileńska - Dw. Wileński - Targowa... bez zmian przez Powiśle i Mokotów ...Elektrociepłownia Siekierki (częstotliwość kursów jak dzisiaj);

166 -> 195 (Natolin... od Doliny Służewieckiej trasą zlikwidowanej linii 166 do Książęcej i Ludnej na Powiśle, przez Solec, Dobrą na Mariensztat);

169 - Bródno... bez zmian do św. Wincentego - Borzymowska - Metro Trocka - Pratulińska - Handlowa - Myszkowska - Ossowskiego (Metro Targówek) - Kołowa - św. Wincentego i bez zmian na Dworzec Wschodni (co 10 min);

176 (trasa przedłużona do Metra Szwedzka): Choszczówka... bez zmian przez Białołękę Dworską, Marywilską, Wysockiego na Bródnie i Odrowąża do ronda Żaba - 11 Listopada - Metro Szwedzka - al. "Solidarności" - Dworzec Wileński (częstotliwość jak dziś);

212 - pl. Hallera... bez zmian do św. Wincentego - Kołowa - Ossowskiego (Metro Targówek) - Myszkowska - Handlowa - Pratulińska (Metro Trocka) - Władysława Łokietka - Jórskiego - Samarytanka - Gilarska - Rolanda - Zacisze - powrót bez postoju: Codzienna - Młodzieńcza - Radzymińska - Blokowa - Rolanda... (co 10 min);

338 (wycofanie z pl. Hallera): Utrata - Szmulki - Targowa - Dw. Wileński (zawracanie wokół cerkwi)

345 -> 1xx, a może 200? następny numer po ząbkowskiej linii 199 (wycofanie obecnej 345 z Bródna): Targówek - Metro Trocka - Radzymińska - Łodygowa... dalej bez zmian do pętli w Ząbkach (co 15 min); 

517 linia wycofana z Targówka i Pragi (-> metro do centrum + tramwaje od Targowej przez al. Zieleniecką) - z Ursusa najlepiej na Trasę Łazienkowską;

738 -> 740 trasa skrócona z Radzymina przez Marki do Dworca Wileńskiego.

Po dociągnięciu metra na Bródno w 2022-23 r. powinny już też kursować tramwaje z Zielonej Białołęki. W tej sytuacji wszystkie trasy autobusów z osiedla Derby wymagają głębszego namysłu. Na szybko:

160 - chyba bez zmian, może tylko rzadziej (co 12 min);
E-6 - skrócone do Metra Kondratowicza;
120 - bez zmian;
linie z Marek i Ząbek (140, 340, 199) - też zostawiłbym do Metra Trocka i pętli Targówku; do przemyślenia - czy także linia 345 -> 1xx, czy też powinna kursować z Ząbek razem z linią 145 prosto do Metra Kondratowicza na Bródnie;
156  - zamiast prosto Chodecką do pętli Bródno-Podgrodzie: w prawo koło Szpitala Bródnowskiego do Metra Kondratowicza z zawrotką przez pętlę uliczną Malborska - św. Wincentego - Kondratowicza;
169 - rzadziej i z powrotem prosto ul. św. Wincentego bez oberka po Targówku + jakaś nowa linia dowożąca do metra w obrębie Targówka Mieszkaniowego;
500 - bez zmian, ale rzadziej (co 12 min). 

Dodatkowo linia 114 zamiast do pętli Bródno-Podgrodzie z Chodeckiej do Metra Kondratowicza, dalej np. Głębocką i nową ulicą Sieczną do osiedli przy Internetowej na Zielonej Białołęce.

(osa) 

piątek, 03 lutego 2017, osa_oraz_smik

Polecane wpisy

  • Czytelnika plan dla Bielan

    Po niedawnym wpisie na temat ewentualnych zmian w komunikacji na Bielanach napisał do mnie mieszkający tam czytelnik pan Hubert, przedstawiając własne propozycj

  • Nowa lokalna linia na Powiślu?

    Ciekawa informacja od śródmiejskiego radnego Daniela Łagi (PO). Twierdzi mianowicie, że na spotkaniu z kierownictwem Zarządu Transportu Miejskiego dostał zapewn

  • Białołęka czeka na rewolucję, na Bielanach też by się przydała

    Pierwszy pakiet zmian w komunikacji miejskiej w nowym roku 2017 mamy poznać już w połowie stycznia. Będą dotyczyły przerzucenia autobusów z Tarchomina na wschod

Komentarze
Gość: gimi, *.centertel.pl
2017/02/04 07:23:11
Coś dużo zostało tych autobusów - niektóre na pokracznych trasach (169, niezmienione 135 w kontekście 176 na Szwedzkiej, o 160 należy zapomnieć - bo powinno wylecieć w całości po oddaniu stacji na Trockiej).
Miejmy nadzieję, ze metro będzie oddane na tyle krótko po wyborach, że władcy nie będą musieli się martwić ich wynikiem i będą mogli przeprowadzić zdecydowanie głębsze cięcia. I tworzyć krótkie i częste linie dowozowe.

W całym materiale brakuje pomysłu na uporządkowanie wyjazdu z Bródna na Most Grota i dalej. Ale to w sumie nie zależy od metra i powinno być zrobione na wczoraj.

Zachęcam do podjęcia tematu budowy parkingu dla kilkuset aut na pętli Targówek. Czy środek osiedla to właściwe miejsce? Może należałoby pomyśleć bardziej nad zbudowaniem węzła przesiadkowego z pętlą nad metrem Trocka, ze sprawnym wjazdem z Nowotrockiej?
-
Gość: Zatzny, *.dynamic.chello.pl
2017/02/04 09:27:02
Chyba nie zdaje Pan sobie sprawy ile ludzi jeździ 160 do Dworca Centralnego. Jak ztm będzie chciał skrócić zaczną się protesty.
-
2017/02/04 10:04:17
Dwie powyższe opinie pokazują, jak trudne będzie ustalenie tras autobusów po otwarciu metra na Targówku. Pamiętam burzliwe spotkania z mieszkańcami przed oddaniem odcinka II linii do Dworca Wileńskiego. ZTM chciał utworzyć krótkie dowozówki do tego miejsca z Targówka, Bródna i Zielonej Białołęki - ludzie się zbuntowali. Podobnie będzie teraz. Dlatego trzeba znaleźć wariant pośredni, który ZTM wprowadził też po otwarciu stacji Dworzec Wileński, a więc dowozówki do metra (z czasem zlikwidowano linię E-3) i pewna pula linii docierających dalej - już nie tak atrakcyjnych, czyli zatrzymujących się na każdym przystanku, kursujących rzadziej. W moim projekcie taką rolę pełni linia 160 - zapewnia dojazd i z Zielonej Białołęki, i z części Bródna oraz całego Targówka Mieszkaniowego do Trasy W-Z (z najważniejszymi przystankami: Stare Miasto + pl. Bankowy + Kino Femina). Nie sądzę jednak, żeby potrzebne było utrzymanie tej linii do Dworca Centralnego, bo szybciej dojedzie się tam metrem z przesiadkami. Linia 500 z Bródna też nie dojeżdża już na Centralny i Bródno jakoś sobie z tym radzi. Poza tym i Bródno, i Targówek, i Zielona Białołęka zachowałyby bezpośrednie połączenia z Dworcem Wschodnim (linie 120 i 169).
-
Gość: gimi, *.adsl.inetia.pl
2017/02/04 11:18:13
Ja codziennie widzę, jak wygląda frekwencja w autobusach tranzytujących dworzec Wileński:
162 w obu kierunkach wymiana 90% pasażerów.
Autobusy kursujące do Wschodniego - na full do Wileńskiego, dalej wolne miejsca siedzące.
Rano w relacji Radzymińska - Trasa WZ jakieś 40% wysiada na Wileńskim.
Popołudniu w relacji Trasa WZ - Radzymińska z 70% od miasta wysiada przy Wileńskim. Ludzie wybierają autobusy bo wiozą pod sam dworzec i nie trzeba łazić po podziemiach.

Jedyna rozsądna (ekonomicznie, inżyniersko) decyzja w takiej sytuacji to:
- wywalenie wszystkich autobusów z WZ,
- brak relacji tranzytowych przez Wileński.

Co do 160 bez sensu jest puszczać go Al. Solidarności i zmieniać trasę - jeśli ma zostać na trasie WZ niech jedzie na Centralny (obsługa unikalnej relacji JP2- Solidarności).


-
2017/02/04 11:32:04
A jednak pewien odsetek pasażerów jeździ autobusami za Dw. Wileński. Dla nich więc dwie ostatnie linie 160 i 190 na przemian co 5 min. A 160 skręcające przy Feminie wyludnia się już przy Hali Mirowskiej, do Centralnego dojeżdża garstka.
-
Gość: gimi, *.adsl.inetia.pl
2017/02/04 12:02:34
160 wyludnia się przy Bankowym - wsiada tam trochę ludzi, którzy - jak słusznie Redaktor zauważył - jadą do Hali Mirowskiej, troszkę dociera na Centralny. Ale to raczej uzasadnia likwidację tej linii - z Targówka do M1 będzie M2 - a nie jej wydłużanie i wzmacnianie (trzeba wzmocnić, jeśli ma być co 10', żeby dać częstotliwość co 5' wspólnie ze 190).

Moim zdaniem po otwarciu metra 3+3 linia 190 między Wileńskim a Płocką jest tak samo potrzebna jak 520 między Politechniką a Płocką. Czyli wcale.
-
2017/02/04 12:13:31
A z tym się zupełnie nie zgadzam. Mimo przedłużania trasy II linii metra powinny zostać autobusy kursujące między Górczewską, Trasą W-Z i Pragą. Odsyłam do projektu zmian dla Woli:
autobusczerwony.blox.pl/2016/10/Gimnastyka-z-objazdami-metra-na-Woli.html
Przewiduję w nim wycofanie linii 171 i 520 oraz skierowanie 190 przez Górczewską do pętli Znana. Stąd 160 na Młynów jako rekompensata za linie 171 i 520 na przystankach bez dostępu do metra.
-
Gość: Marek, *.dynamic.mm.pl
2017/02/04 14:18:28
Z moich obserwacji (przystanek Piotra Skargi) wynika, że rano autobusy jadące z Targówka na Bankowy (160, 190, 527) są zwykle bardzo tłoczne. Autobusy do metra zwykle sporo luźniejsze. Wydaje mi się, że powód jest prosty - jak ktoś chce jechać do celu na północ od Królewskiej-Grzybowskiej, to przesiadka do M2 teraz mu się specjalnie nie opłaca. Nawet jak przesiada się na południe w M1, to 160 na Bankowy + M1 będzie pewnie szybsze niż dodatkowa przesiadka w M2. Po oddaniu stacji na Targówku to się trochę zmieni, ale dalej nie będzie się opłacało jechać M2w rejony Trasy WZ i na północ od niej.

Jeszcze jest ważne pytanie: na ile wydolne będą ulice woków stacji Trocka i czy tyle linii nie będzie tam utykało w gigantycznych korkach.
-
Gość: pietia, *.dynamic.mm.pl
2017/02/04 15:06:16
Z obecnych linii, docierających na Targówek, prędzej pozostawiłbym 162 niż 160, które to w większości relacji dałoby się zastąpić przez metro i/lub 190. Młynowa ani tym bardziej Derbów nie opierałbym na linii jadącej przez całe miasto. Dla Młynowa dużo lepsza będzie częsta dowozówka np. do Ronda Daszyńskiego (najlepiej o numerze 166, gdyby rzeczywiście udało się zlikwidować ją na obecnej trasie), zaś Derby pewnie i tak będą bronić 527 do upadłego, więc niech i zostanie ono, tyle że z coraz mniejszą częstotliwością (za to dużo częstsze E7 i 120, do metra na Targówku). Trochę bez sensu też ten oberek 169 po Targówku, może lepiej zostawić je jak teraz, tylko rzadziej (np. co 20 minut), uruchamiając równocześnie częstsze 269 z Bródna do Metra Trocka, najlepiej przez Nowotroicką
-
2017/02/04 17:21:02
Na Targówku wolę 160 niż 162, które krzyżowałoby się aż na 4 kolejnych stacjach II linii metra, ale ważniejsze, że 160 zapewnia inną relację. Nie jest to też podstawowy dojazd do metra ani dla Derbów (E-6), ani dla Młynowa (102, 103) - raczej połączenie z Trasą W-Z. Co za różnica dla Derbów, czy 160 czy 527. Objazd 169 po Targówku może się wydawać problematyczny, ale to także połączenie nowe osiedla przy św. Wincentego i brama Cm. Bródnowskiego - Metro Trocka + okolice św. Wincentego/Kołowa - Metro Targówek. Komu się spieszy z Bródna, ma "pięćsetkę" do ronda Żaba i częściowo 120, 160, E-6. Być może rzeczywiście jest potrzebne coś jeszcze w relacji Bródno-Podgrodzie - Metro Trocka przez Nowotrocką zanim metro nie dojedzie do stacji przy Rembielińskiej.
-
Gość: gimi, *.centertel.pl
2017/02/04 18:28:20
@Marek
Tak jest, autobusy 512 czy 412 mają wolne miejsca siedzące często, 262 zawsze.
Ale między innymi po to powstanie metro, żeby pasażerowie znaleźli się w nim, a nie w autobusach (chociaż znam osobę, która ma komunikację w trakcie budowy metra lepszą niż wcześniej i wygłosiła refleksję : "może lepiej niech oni nie zbudują nigdy tego metra, bo autobus mi zabiorą").

@osa
Co do trasy linii 156 jest prawie idealna, wymaga drobnych poprawek:
Elsnerów - PKP Wilno - Przecławska (szybciej tędy) - Trocka - Łokietka - Nowotrocka - Wincentego - Kondratowicza - Żerań FSO. W ten sposób załatwi połączenia z Wilna i Targówka z wszystkimi istotnymi punktami na Bródnie (a te nie kończa się na Łojewskiej). No i przede wszystkim dojazd do Urzędu Dzielnicy, o co swoją drogą już teraz zebrano na Wilnie kilkaset podpisów.

Więc biorąc pod uwagę refleksje Marka może to 169 powinno jechać Chodecką, Borzymowską, Trocką i dalej w kierunku Dworca Wileńskiego.

-
Gość: Coil, *.dynamic-ww-05.vectranet.pl
2017/02/04 19:08:37
Znając życie cięcia będą o wiele większe. Ja to się nawet liczę z tym że po otwarciu stacji Trocka nawet 500 skrócą do drugiej linii.
-
Gość: Mmm, *.dynamic.chello.pl
2017/02/05 08:29:51
500 to niech zostawią w spokoju. Z Bródna mamy jeździć na świętokrzyską po to żeby cofać się na gdański? Nie każdy jeździ metrem. Jest ogrom ludzi pracujących w pobliżu dworca gdańskiego. Jaki byłby sens skracania tej linii? Chyba tylko to, żeby już do końca zdemolować i tak już okrojoną komunikację na Bródnie
-
Gość: bohunu, *.adsl.inetia.pl
2017/02/05 18:20:33
Przede wszystkim 160 nie zmieści się na Młynowie przy kursujących tam 102, 103, 136. Już teraz jest ciasno. Przy przebudowie Gostyńskiej nie pomyślano o stanowiskach postojowych, a szkoda.
Poza tym Młynów (okolice pętli) na trasę WZ ma 20 i 23, które w zupełności wystarczają, a okolice skrzyżowania Płocka/Górczewska to zadanie wystarczające dla 190.
160 powinno zostać na Centralnym albo Esperanto (za 527).
-
Gość: burak, *.dynamic.chello.pl
2017/02/06 01:09:54
Likwidacja unikalnych relacji na rzecz dublowania tras w ciągach nie jest moim zdaniem dobrym rozwiązaniem. Jedną z zalet linii autobusowych jest możliwość bezkarnego skręcania, co należy wykorzystywać tworząc kręte linie umożliwiające łączenie punktów z możliwie najmniejszą liczbą przesiadek. Nie wiem czemu w propozycji skasował Pan wszystkie połączenia bezpośrednie z dw. Centralnym. Przecież metro tam nie jeździ. A autobus na Kasprowicza jest potrzebny niezależnie od długości drugiej linii metra.
W odniesieniu do komentarzy: komunikacja jest dla wszystkich mieszkańców, nie dla 90%.
-
2017/02/06 19:26:45
A co ma 166 z II linią metra i dlaczego uparcie wszyscy chcą ją skracać do Natolina
-
2017/02/06 19:49:55
Nie skracać, ale całkowicie zlikwidować. Jest to od początku zbędne połączenie, które ciągnie się przez pół miasta, a które można z powodzeniem zastąpić innymi liniami. Z metrem 166 ma o tyle wspólnego, że powstała po otwarciu I linii, żeby dać odpór naleganiom ówczesnego przewodniczącego rady Ursynowa.
-
Gość: tomasz.s.w., *.centertel.pl
2017/02/06 19:53:55
@ burak
Zgadzam się ad meritum. Natomiast nie zgadzam się z tym, żeby na ul. Kasprowicza utrzymywać akurat linię 156 w obecnym kształcie. Sięgając do historii - była to pierwsza linia, która pojechała mostem Grota-Roweckiego. Docierała spod huty do pętli na Toruńskiej (Bródno - Ugory) co 10 min. w szczycie. A teraz sytuacja obecna: przez most Grota-Roweckiego kursują inne linie, pod Kasprowicza jest metro, linia 156 nie kończy już trasy na Ugorach, ale w najbardziej okrężny sposób jedzie dalej przez Targówek i Szmulowizne na Dw. Wschodni. Może i to jest unikalna relacja, natomiast śmiem wątpić, czy musi ją realizować linia jadąca aż spod huty. Uważam, że nie. Dlatego - będąc za zachowaniem jakiejś linii naziemnej na Kasprowicza, jestem jednocześnie przeciwny temu, by owo połączenie realizował dziwoląg kursujący co pół godziny w postaci obecnej linii 156. Co bym widział na jej miejscu na Kasprowicza? Musiałbym trochę pomyśleć, co nie zmienia faktu, iż obecne 156 w obecnym kształcie uważam za linię do kasacji w pierwszej kolejności. Wycofanie tej linii z Bielan pozwoliłoby na zwiększenie częstotliwości i przetrasowanie na prawym brzegu Wisły.
-
Gość: ja, 165.197.221.*
2017/02/07 13:02:28
Tak, zwłaszcza zbędne jest połączenie Mokotowa z Pragą, mhm...
-
2017/02/08 01:28:04
Są inne linie z Pragi na Mokotów: 138, 162, a z południowej jeszcze 141, 148, 168.
-
Gość: burak, *.dynamic.chello.pl
2017/02/08 12:10:16
@ tomasz.s.w.
Ależ oczywiście że nie musi być w tej relacji, zwłaszcza że od Słodowca do szpitala bródnowskigo idealnie pokrywa się ze 112. Nikt przy zdrowych zmysłach nie jedzie stąd na dw. Wschodni tym autobusem ;) Chodzi mi o pozostawienie naziemnego lokalnego uzupełnienia metra obsługującego zwłaszcza przystanki pomiędzy stacjami.
-
Gość: Pablos, *.dynamic.chello.pl
2017/02/08 17:40:29
@burak
Zgadzam się, że 156 do kasacji. Na Bielanach za 156 i częściowo za 184 (skierowanie tej linii przez Sokratesa i Conrada) proponuję przedłużenie linii 397 do Metra Młociny. Proponowana trasa 397 (można zmienić jej numer na sto coś): Metro Młociny - Kasprowicza - Podczaszyńskiego - Perzyńskiego.......(dalej tą samą trasą). Wydaje mi się, że to rozsądna propozycja.
-
Gość: d, *.dynamic.chello.pl
2017/02/09 12:29:05
Co do Bródna:
Lepiej na Targówek byłoby skierować z Bródna 500->269 (bo po co ma jechać na Gdański, skoro są tramwaje i metro...) Podgrodzie - Chodecka - Teresy - Zacisze - Metro Trocka (częsty, szybki dojazd Podgrodzia, Chodeckiej i Zacisza). 169 obsługuje punkty, których M2 nie dosięga (Żaba, Bródnowska, Dw. Wschodni), i mogłoby jeździć co 12 minut.
Co do 156 - mogłoby służyć za drugą, częstą linię dojazdową, tyle że łapiącą też zachodnie Bródno - Kondratowicza - Łabiszyńska - Łojewska - Chodecka - Kondratowicza - Wincentego - Pratulińska - Trocka i dalej na Fabryczny.

Z Targówka na Wileński przez Radzymińską (czyli najprostszą drogą) nie powinna już jechać żadna linia. Przecież dokładnie tę relację będzie zapewniać M2. Dlatego: 120 z Olesina na Stadion wg propozycji przedstawionej jest jak najbardziej w porządku, ale E-6 z Derb zamiast 160 z propozycji powinno być samotne (jechać przez Derby) i jechać tylko do Targówka - jako coś przyspieszonego. Głębocką obsłużyłoby 120, Derby - E-6, 120 zapewniłoby też ewentualną chęć jazdy Białołęki na Wschodni. Ostródzka jest w złej lokalizacji na dojazd do Targówka, więc powinna być obsłużona 132 do Marymontu.
-
Gość: Maris, *.play-internet.pl
2017/02/18 01:17:15
A gdzie autobus z Targówka na Dworzec Wschodni przez Trasę Świętokrzyską?
-
2017/02/19 20:42:03
W tej roli linia 120 na nowej trasie. Proszę zerknąć na mapkę.

Gazeta.pl Warszawa