Blog > Komentarze do wpisu

Najszybsza linia + 1 przystanek

Urzędnicy nie chcieli tego potwierdzić, ale budowa dodatkowego przystanku na linii tarchomińskiej wydawała się nieunikniona, odkąd jej trasę za mostem Północnym poprowadzono naokoło przez Trakt Nadwiślański zamiast krótszą drogą przez Myśliborską do Światowida. W dodatku wkrótce po oddaniu torów do ruchu obok zaczęła się budowa ogromnego centrum handlowego.

Oby Galeria Północna nie okazała się jeszcze przekleństwem dla Tarchomina (korki + upadek lokalnego handlu), mimo że ma w niej działać także pierwsze kino na Białołęce. A kolejny taki moloch zacznie niedługo wychodzić z ziemi koło Huty Warszawa i węzła przesiadkowego Metro Młociny. To jest dopiero zgroza, bo prowadzi tam właściwie jeden wąski dojazd - albo od trasy mostu Północnego, albo przez ul. Zgrupowania AK "Kampinos" z połączeniem do osiedli na Młocinach albo do Wrzeciona. 

Jeszcze ponad miesiąc temu na otwarciu nowego odcinka tramwajowego Tarchomin - Nowodwory usłyszałem wersję, że nie wiadomo, czy linie 2 i 17 będą się zatrzymywać koło Galerii Północnej. Wydało mi się to niedorzecznością. Co prawda miejsca pod przystanek nie ma u zbiegu Traktu Nadwiślańskiego z ul. Światowida przy froncie centrum handlowego, ale ostatecznie uda się go zbudować przy tylnym wejściu. Może to i dobrze, bo w ten sposób rozdzieli się ruch klientów, a i skorzystają na tym mieszkańcy pobliskich bloków przy ul. Nagodziców. Zyskają dojazd tramwajami do metra. Jest miejsce na przystanek w tę stronę, gorzej z powrotnym - jeśli zbierze się tłumek zakupowiczów i przemiesza się z wysiadającymi z tramwajów, może być tak niewygodnie jak jeszcze niedawno koło Hali Mirowskiej. Oby chociaż wiaty przystankowe stanęły przy krawężniku a nie w oddzielnym rzędzie za barierką.

Od tygodnia trwa tu budowa:

Teraz trasa tramwajowa Nowodwory - Metro Młociny przedstawiana jest jako "najszybsza" w Warszawie. Czas przejazdu linią 2 wynosi tylko 14 minut (według rozkładu). Dodatkowy przystanek przy Galerii Północnej wydłuży go pewnie o minutę. Jej otwarcie zapowiadane jest jeszcze w 2017 r.

(osa)

piątek, 07 kwietnia 2017, osa_oraz_smik

Polecane wpisy

  • Rury skracają trasę tramwajów

    Podczas wiosennych konsultacji przed planowaną budową trasy tramwajowej do Wilanowa bodaj najbardziej wygłupiły się władze i radni Mokotowa. Chociaż wiedzieli,

  • Tramwajem do galerii handlowej

    Na Tarchominie dobiega końca budowa Galerii Północnej, wcześniej udało się przygotować przystanki tramwajowe koło tylnego wejścia do tego centrum handlowego. Ot

  • Linia E na rocznicę elektryczności

    Co prawda rocznica nie taka równa jak grudniowa, gdy świętowaliśmy 150 lat od wyjazdu pierwszych tramwajów konnych w Warszawie, ale Klub Miłośników Komunikacji

Komentarze
Gość: Stary Pingwin, *.neoplus.adsl.tpnet.pl
2017/04/09 11:18:54
To nie będzie pierwsze kino. Przy ulicy Fleminga było kino Chemik, w domu kultury Polfy Tarchomin.
-
Gość: burak, *.dynamic.chello.pl
2017/04/09 11:24:53
Świetne kino jest w BOKu, przy Vincenta van Gogha 1. Nikt o nim nie wie, co potwierdza Pana wpis, a szkoda.
Drugą rzeczą, która narzuca się po obejrzeniu materiału jest pytanie o koszt zieleni, która dopiero co została urządzona w miejscu przeznaczonym teraz na przystanek. Zupełnie jak ścieżka rowerowa i chodnik z mozołem budowane przez całą jesień przy Hali Wola, w miejscu których teraz jest jezdnia omijająca roboty drogowe.
-
Gość: zdziś, *.jmdi.pl
2017/04/09 23:26:33
Sprawa jest prosta wystarczy zlikwidować przystanek " zajezdnia Żoliborz"na którym przewarznie wsiada powietrze lub przerobić go na żądanie i bilans się zgodzi
-
Gość: Pablos, *.dynamic.chello.pl
2017/04/10 15:10:59
Po likwidacji linii autobusowych na Tarchominie do Metra Młociny obciążenie linii tramwajowej dodatkowymi pasażerami do galerii spowoduje, że to jedno połączenie ze stacją metra Młociny okaże się nie wystarczające. ZTM mógłby chociaż uruchomić linię 301 w godzinach szczytu jako uzupełnienie dla linii tramwajowej.
-
2017/04/10 21:18:13
Nie wydaje mi się, żeby to było konieczne. Tramwaje dają radę, tłoku nie ma. Problemem jest tylko mała przepustowość pętli Metro Młociny po jej przebudowie.
-
Gość: Pablos, *.dynamic.chello.pl
2017/04/10 22:13:48
Na skutek tłoku ztm zwiększył częstotliwość linii 2. Jednak obawiam się, że otwarcie dwóch Galerii ( jeszcze Galeria Młociny) spowoduje duży tłok. Sam Pan popierał pozostawienie linii 101.......
-
Gość: PCC, *.dynamic.chello.pl
2017/04/11 17:09:47
ZTM zwiększył częstotliwość linii 2, ale nie w samym szczycie, lecz przesunął po prostu rozpoczęcie porannego szczytu z ok. 6:45 na 6:30, bo zauważono, że faktycznie już o takiej wczesnej porze jest ciasno.

Swoją drogą nie sądzę, że np. w porannym szczycie do godziny 9:00 Galeria Północna/Młociny będą generowały dodatkowy ruch, skoro sklepy w centrach handlowych (poza spożywczymi i budowalnymi) są otwierane od 10:00. Obstawiam raczej, że obydwa te miejsca będą generowały zwiększony ruch w weekendy, a w tych dniach jest jeszcze spory margines na zwiększenie podaży miejsc w 2.

Ciekawi mnie raczej czy parking w tych centrach handlowych będzie płatny (np. jak w Galerii Mokotów, od 3h). Jeśli w Galerii Północnej opłaty nie będzie, to wtedy można się martwić o podaż miejsc w 2 ;)

Gazeta.pl Warszawa