Blog > Komentarze do wpisu

Tramwajem do galerii handlowej

Na Tarchominie dobiega końca budowa Galerii Północnej, wcześniej udało się przygotować przystanki tramwajowe koło tylnego wejścia do tego centrum handlowego. Oto widok z początku prac w kwietniu...

...i stan obecny:

Jesteśmy na ulicy, którą nazwano Traktem Nadwiślańskim (bo kiedyś miała to być duża arteria na przedłużeniu Wybrzeża Helskiego ciągnąca się w kierunku Tarchomina od mostu Gdańskiego między Wisłą a ul. Jagiellońską i Modlińską). Z tych wiekopomnych planów zrealizowano tylko krótki odcinek pomiędzy dojazdem do mostu Północnego (ul. płk. Kuklińskiego) a ul. Światowida. W dodatku jezdnia nie jest tu za szeroka. Teraz dobudowano na niej dodatkowy pas do skrętu w lewo, no i przystanek tramwajowy.

Przejazd "dwójką" między Nowodworami i Tarchominem a stacją metra Młociny pewnie nieco się wydłuży, ale przystanek jest konieczny, bo można się tu spodziewać wielu pasażerów dojeżdżających do sklepów czy kina. Poza tym skorzystają mieszkańcy pobliskich bloków przy ul. Nagodziców, którzy będą mieli bliżej do tramwaju:

Oby tylko przejazdu tramwajów nie spowalniała nowa sygnalizacja świetlna, którą zainstalowano podczas budowy przystanku. Długo trwało, zanim wzdłuż całej linii na Tarchominie udało się wprowadzić zieloną falę, teraz efekt jest znakomity, bo jak twierdzą urzędnicy, to najszybsza trasa tramwajowa w Polsce. Przydałoby się, żeby było tak nadal.

(osa)

PS Właśnie dowiedziałem się o pomyślnym werdykcie Samorządowego Kolegium Odwoławczego, które utrzymało wydaną pod koniec 2016 r. decyzję środowiskową dla linii tramwajowej na Gocław. Protestowało oszołomione towarzystwo z kilku bloków na Saskiej Kępie i niektórzy działkowicze. Ten sprzeciw opóźnia inwestycję (na starcie pół roku w plecy), ale pewnie kiedy już trasa na Gocław powstanie, protestujący chętnie będą z niej korzystać. Bo efekt może być podobny albo nawet lepszy (specjalne zagospodarowanie terenu wzdłuż Kanału Wystawowego) od trasy dla Tarchomina.

środa, 12 lipca 2017, osa_oraz_smik

Polecane wpisy

  • Znowu rozbierają tory tramwajowe

    Demontaż torów tramwajowych kojarzy się w Warszawie z zamierzchłymi już na szczęście czasami Władysława Gomułki i Edwarda Gierka. Ekipy tych PRL-owskich kacyków

  • Ciasno na rondzie Babka

    Wypatrywałem corocznej konferencji prasowej organizowanej zwykle przez ratusz pod koniec zimy w sprawie planów remontowych i inwestycyjnych na najbliższy sezon.

  • Tramwaj nie pierwszej potrzeby

    Kończą się wyjątkowo długie, bo trwające od 1,5 miesiąca konsultacje poprzedzające budowę odcinka obwodnicy śródmiejskiej między rondem Wiatraczna a Targówkiem.

Komentarze
Gość: zdziś, *.jmdi.pl
2017/07/12 22:59:01
Niestety działanie zielonej fali to już przeszłość nie działa już na skrzyżowaniu "trakt nadwiślański - Światowida do tego stopnia że podjeżdza tramwaj a akurat zapala się światło dla ruchu samochodów.
-
Gość: Zz, *.neoplus.adsl.tpnet.pl
2017/07/17 19:03:55
Przepraszam ze nie na temat ale mija wlasnie rok od rozkopania Marynarskiej i zamkniecia /ograniczenia/ kilku ulic. Dzis bylo tam dwoch robotnikow, poprawiali płot, robią to codziennie. Mimo ze jestem wyborcą PO o pani Gronkiewicz mam wylacznie złe zdanie. Jest jakis zakaz pisania o tej skandalicznej budowie ?
-
Gość: tarcho, *.play-internet.pl
2017/07/19 14:35:37
Zielona fala na skrzyżowaniu Światowida/Trakt Nadwiślański została wyłączona z uwagi na zmianę organizacji ruchu na skrzyżowaniu (dodatkowy wlot na skrzyżowanie od strony północnej). Podejrzewam, że to tylko przejściowe i niedługo korki na Światowida powrócą.

Zielona fala dla tramwajów w naszym wykonaniu ma, tak jak moneta, dwie strony. Tramwaje jeżdżą szybciej, ale reszta uczestników ruchu stoi. Przy zjeździe z mostu północnego standardem jest sytuacja, że wszyscy stoją (nawet kierunki niekolidujące) a tramwaj jedzie. Na wszystkich skrzyżowaniach na Tarchominie czas przejazdu wydłużył się dwukrotnie, opłaca się samochodem kilkaset metrów nadłożyć, żeby tylko nie przecinać torów. Uderza to również w pieszych, którzy stojąc pod czerwonym światłem przez półtorej minuty ze smutkiem patrzą, jak odjeżdżają im dwa tramwaje.

Idąc tropem poprawiania tempa i punktualności, najlepiej będzie zrezygnować z przystanków i pasażerów, bo to te właśnie czynniki powodują opóźnienia. A już najgorzej, jak trafi się rodzic z wózkiem dziecięcym czy osoba niepełnosprawna.
-
Gość: tarcho2, *.dynamic.chello.pl
2017/08/21 20:24:28
Akurat po wprowadzeniu priorytetów piesi czekają na światłach dokładnie tyle samo, ile czekali przed jego wprowadzeniem, za czasów gdy jeździły tylko autobusy.

Gazeta.pl Warszawa