Blog > Komentarze do wpisu

Jak najwięcej takich przejazdów

W Rembertowie stosunkowo szybko i niedużym kosztem powstała nowa ulica, którą można ominąć blokujący się przejazd kolejowy. Takie małe skróty często przynoszą więcej pożytku niż przeskalowane arterie z wieloma pasami ruchu. Niech w ślady Rembertowa idą urzędnicy z Mokotowa, Ochoty, Żoliborza czy Ursynowa - przykłady można szukać w wielu dzielnicach.

Odkąd pamiętam, przy stacji kolejowej Warszawa Rembertów samochody i autobusy tkwią w ogromnym korku. Ruch na torach jest tak duży, że szlabany są bardzo często opuszczone. Sytuację ma poprawić budowa tunelu łączącego obie części dzielnicy na przedłużeniu ul. Marsa do al. Chruściela "Montera". Oby pod ziemią udało się zorganizować przystanki autobusowe z bezpośrednim dojściem na peron.

To jednak odległa inwestycja szykowana na lata 2019-21. Tym bardziej warto odnotować oddany właśnie nowy odcinek ul. Zesłańców na przedłużeniu ul. Cyrulików, która do tej pory urywała się na skręcie do przejazdu kolejowego i wertepach prowadzących do magazynów przy torach. Teraz powstał wygodny przejazd z drogą rowerową i chodnikiem, który tak prezentuje się od strony nowego ronda na skrzyżowaniu z ul. Strażacką do przejazdu kolejowego łączącego ulice Cyrulików i Marsa:

 

Kierowcy zyskali więc coś w rodzaju obwodnicy w środku Rembertowa. Mogą nią uciec z korka przed opuszczonym szlabanem do ul. Strażackiej, a tędy albo do Zabranieckiej i Naczelnikowskiej na Targówku Fabrycznym, gdzie wkrótce zostanie otwarte nowe połączenie drogowe pod torami PKP do ul. Kijowskiej przy Dworcu Wschodnim. Albo do ul. Żołnierskiej i dalej do Marsa, gdzie jeszcze do początku lat 20. będzie trwała wielka przebudowa.

Mały odcinek ul. Zesłańców daje więc spore szanse na poprawę sytuacji komunikacyjnej w Rembertowie. Podobne chciałoby się oglądać w budowie w wielu dzielnicach. Wczoraj zajrzałem na otwartą w końcu z opóźnieniem ul. Książąt Mazowieckich i Encyklopedyczną obok zajezdni tramwajowej do nowych osiedli na Młocinach. To jeszcze stare ujęcie z robót wykończeniowych w sierpniu:


Fot. Przemek Wierzchowski/AG

Szkoda tylko, że mimo przygotowania przystanków nie udało się skierować tędy linii autobusowej prosto do stacji metra (ZTM planuje przedłużenie trasy linii 203 z Fortu Wawrzyszew przez Chomiczówkę i węzeł Młociny).

To była największa inwestycja drogowa w budżecie dzielnicy Bielany. Bardzo pożyteczna. Są też zapowiedzi kolejnych. Fatalnie wygląda łączenie Ursynowa z Wilanowem, który już dawno wykonał swój odcinek ul. Korbońskiego (Nowokabackiej), a teraz czeka, aż na koronie Skarpy Warszawskiej powstanie dalszy ciąg - ul. Rosnowskiego i przebudowana końcówka ulic Relaksowej i Rosoła. Wątpię, by udało się oddać ten przejazd do końca roku i skierować tędy linie podmiejskie z Konstancina-Jeziorny do stacji metra Kabaty.

Mimo wszystko to ważne, pierwsze z prawdziwego zdarzenia połączenie Ursynowa z Wilanowem już widać na horyzoncie. Kolejne zapowiedziano niedawno między ul. Ciszewskiego a Osią Królewską w Miasteczku Wilanów. Inne dzielnice wciąż dopiero przymierzają się do budowy obiecywanych od lat przejazdów:
- przebicia ul. Woronicza do al. Żwirki i Wigury między Służewcem a Rakowcem (Mokotów),
- przedłużenia ul. Suwak pod ul. Marynarską (łącznik między dwiema częściami tzw. mordoru),
- odcinek Racławickiej na Rakowcu od Mołdawskiej do Grójeckiej,
- odciążenie skrzyżowania Dolnej z Belwederską przez planowany skrót do ul. Beethovena i Sobieskiego,
- przebicie ul. Piastów Śląskich do ul. Obrońców Tobruku koło Fortów Bema,
- przedłużenie ul. Rydygiera od Przasnyskiej do Powązkowskiej i pl. Niemena na Żoliborzu Płd., a z drugiej strony - do ul. Krajewskiego i Wisłostrady (od Dworca Gdańskiego pod wiaduktem ul. Mickiewicza - teraz to ul. ks. Romana Indrzejczyka), tak to miało wyglądać:

Wielu kierowców, ale też rowerzystów, czeka na inne tego typu skróty w Warszawie. Otwieram listę najpilniejszych Waszym zdaniem...

(osa)

środa, 27 września 2017, osa_oraz_smik

Polecane wpisy

  • Ulice nie nadążają za metrem

    Dziwi mnie niefrasobliwość, z jaką władze Warszawy i dzielnicowe na Targówku usprawiedliwiają swoje zaniedbania inwestycyjne, które powinny towarzyszyć budowie

  • Nowa trasa z Pragi na Targówek

    Fot. Kuba Chełmiński Dobiega końca trwająca zdecydowanie za długo (od 2015 r.) budowa nowego, niezbyt długiego kawałka trasy zwanej zwyczajowo "Świętokrzyską",

  • Nowa ulica i dłuższa trasa

    Fot. Agnieszka Borowska Ten odcinek z nowym, równym asfaltem był oczekiwany i wypraszany przez mieszkańców od wielu lat. Już nawet nie pamiętam kiedy radna Agni

Komentarze
Gość: a p talent, *.com.pl
2017/09/28 08:51:48
Ul. Marynin na Górcach - połączenie ul. Dywizjonu 303 z ul. Zaborowską
-
2017/09/28 10:41:28
Remont krótkiego odcinka należącego do miasta ul Kinetycznej, aby wreszcie powstało tam sensowne połączenie pomiędzy Raszynem a Okęciem.
-
Gość: MB, *.rev.snt.net.pl
2017/09/28 11:17:40
Takich brakujących lokalnych połączeń jest faktycznie całe mnóstwo.

Brakuje jakiegoś cywilizowanego lokalnego połączenia Włoch i Odolan - ulica Gniewkowska to chyba najbardziej tragiczna nawierzchnia w mieście - trylinka rozjeżdżana przez tabuny ciężarówek. Może przeniesienie tu Muzeum Kolejnictwa wymusi jakieś ucywilizowanie tych okolic ?

Teoretycznie jest jeszcze droga przez tereny kolejowe, łącząca ul. Kraszewskiego i Grodziską, ale w niewiele lepszym stanie.

Odolany się rozbudowują, ale dojazd tutaj jest możliwy praktycznie tylko od strony Wolskiej / Kasprzaka.

Od drugiej strony przydałoby się też połączenie ul. Ordona i Prądzyńskiego - wiaduktem nad Al. Prymasa Tysiąclecia i w trzecią stronę - od Ordona/Gniewkowskiej do Mszczonowskiej - to już nieco droższe inwestycje, ale i tak byłyby dużo bardziej przydatne niż chociażby budowany obecnie wiadukt ul. Postępu nad Marynarską, gdzie i tak w godzinach szczytu i na górze, i na dole będzie korek.

Z nieco innych rejonów: przydałoby sie połączyć oba kawałki ul. Drawskiej - tzn. od strony Śmigłowca i od Włodarzewskiej. Oraz - to już tylko dla pieszych - brakuje połączeń nad linią kolejową pomiędzy Włodarzewską i Instalatorów. Pomiędzy Al. Jerozolimskimi a Grójecką nie ma żadnej kładki - dla porównania na podobnej długości odcinku, nawet nieco krótszym między Grójecką a Żwirki i Wigury są dwie.

No i stojący od kilku lat nieukończony wiadukt łączący dwie części Ursusa, przy obwodnicy (pomiędzy Orląt Lwowskich a Piastowską).

Dalej - Chrzanów na Bemowie się rozbudowuje, a rozbudowa ulic nie nadąża. Wprawdzie w końcu ukończono połączenie ul. Coopera - Rayskiego (a więc pomiędzy Szeligowską, Batalionów Chłopskich i Górczewskiej), ale to za mało - tu powinna być cała siatka nowych ulic (skrzyżowanie Lazurowa / Batalionów Chłopskich jest totalnie zatkane). Brakuje chociażby przedłużenia Człuchowskiej do Szeligowskiej, Batalionów Chłopskich do serwisówki wzłuż S-8 (jest gruntowa droga), a w dalszej perspektywie czasowej warto by też przedłużyć ul. Gierdziejewskiego na wprost do okolic skrzyżowania Szeligowskiej z serwisówką wzłuż S-8.
-
Gość: burak, *.dynamic.chello.pl
2017/09/28 13:34:39
Oj, pomysłów można mieć dużo, bo bardzo brakuje takich połączeń. Ot, choćby połączenie przedłużenia Elbląskiej z Kozielską, Człuchowskiej przez tory z Redutową, Górczewskiej w rejonie Wola Parku z Jana Olbrachta i dalej z Wolską (ale w skali lokalnej niezależnie od niedoszłej trasy NS). W większej za to skali tranzytowej połączenie Maczka z trasą mostu Północnego (obwodnica Chomiczówki, niezależnie od niedoszłej trasy S7 i losów lotniska).
-
Gość: Mirek, *.neoplus.adsl.tpnet.pl
2017/09/30 20:53:41
@MB. Między Grójecką a Żwirkami jest jedna kładka. Ta bliżej PKP Rakowiec jest zamknięta.
-
Gość: burak, *.dynamic.chello.pl
2017/10/02 11:26:24
Jeszcze dodam, że problem ten jest na tyle istotny że nadawałby się do większego medium (np. Stołeczna) wraz z mapą, na której można by wszystkie propozycje zobaczyć (ocenić? głosować? dodawać?)
-
Gość: Jupiter, 31.178.14.*
2017/10/03 14:12:38
Niestety nawet ta "obwodnica" na nic się ma. Dziś 153 miało jeszcze po 8 rano do 45 minut opóźnienia. Problem nie zniknie do momentu oddania tunelu i wiaduktów na Żołnierskiej.
-
Gość: Kori, *.play-internet.pl
2017/10/05 12:43:46
Kolejowa
Chlopickiego
Podskarbinska/Zabraniecka

Gazeta.pl Warszawa