Blog > Komentarze do wpisu

Powrót linii 371, teraz: Chomiczówka

Zabiegi mieszkańców Chomiczówki o przywrócenie połączenia ul. Conrada nie tylko z Bemowem, ale też bardziej odległymi dzielnicami skończą się uruchomieniem nowej szczytowej linii 371. Jej numer nawiązuje do linii podstawowej 171 (Torwar - Nowe Bemowo). Z tym, że będzie się z nią pokrywać tylko częściowo. Oto planowana trasa 371: Chomiczówka - Conrada - Powstańców Śląskich - Piastów Śląskich - Żołnierzy Wyklętych - Wrocławska - Radiowa - Powstańców Śl. - Górczewska - Elekcyjna - Ordona - Kasprzaka - Prosta - Metro Rondo Daszyńskiego.


Fot. Wojciech Olkuśnik/AG

Nie jestem pewien, czy mieszkańcy Chomiczówki będą zadowoleni z tej oferty. Przecież chodziło im o przywrócenie linii 167, którą wycofano stąd jesienią 2016 r. przy okazji zmian tras na czas budowy metra na Górczewskiej. Nic im po linii 184 skierowanej trasą 167, by nie pokrywała się z linią tramwajową 11 na długim odcinku przez al. Reymonta, Powstańców Śl. i Połczyńską. Pasażerowie narzekali, że tracą wygodne połączenie z centrum handlowym na Bemowie (tę relację zaczęła z czasem zapewniać wydłużona tam z Chomiczówki linia 121), ale też bezpośredni dojazd do ul. Grójeckiej na Ochocie. 

Nowa linia 371 tam nie dowiezie. W dodatku po drodze ma zaliczać czasochłonny wygibas na Bemowie przez ulice: Piastów Śl., Wrocławską i Radiową. Raczej wygląda mi to na pierwszy krok do większych zmian w komunikacji na Woli i Bemowie po otwarciu stacji metra Księcia Janusza na Górczewskiej. Ewentualnie pretekst do wyciągnięcia części autobusów z odcinka trasy 171 na Powiślu i Torwarze, gdzie kursy co 5 min w porannym szczycie to jednak przesada.

Duet 171 + 371 istniał już - jak podaje Trasbus.com - w latach 1970-77. Obie linie wyruszały z nieistniejącej już pętli Kazimierzowska na Górnym Mokotowie (przystanki postojowe znajdowały się na wysokości ul. Odyńca i parku Dreszera, gdzie wcześniej zawracały trolejbusy). Pierwsza docierała do pętli Dworzec Gdański na końcu ul. Bonifaterskiej (dziś znajduje się tu parking z wjazdem od ul. Słomińskiego) - kursowała przez al. Niepodległości, Świętokrzyską, Krakowskie Przedmieście i Miodową. Linia 371 zawracała przy pomniku Kopernika - istniał wtedy przejazd z Nowego Światu do ul. Kopernika i w prawo z powrotem do Świętokrzyskiej. Z czasem linia 171 wchłonęła 371, potem została połączona z linią 174, która wcześniej kursowała z Bokserskiej na ul. E. Plater i po otwarciu II linii metra wróciła na ten odcinek (z nieco wcześniejszą i mało wygodną dla pasażerów zawrotką na rondzie ONZ).

371 ma ruszyć po dostawach nowych autobusów - albo w maju, albo już po wakacjach.

(osa)

piątek, 20 kwietnia 2018, osa_oraz_smik

Polecane wpisy

  • Setką do Konstancina? A 139 do nowej pętli Grapa

    Aktywny radny kontanciński Tomasz Nowicki, który kieruje w tej gminie doraźną komisją ds. transportu miejskiego i infrastruktury rowerowej, zrelacjonował mi wcz

  • Zajezdnia Woronicza od kuchni

    Po powrocie ze stażu w Berlinie kilka lat temu urzędnicy Zarządu Transportu Miejskiego z uznaniem opowiadali o zapleczu tamtejszego przedsiębiorstwa komunikacyj

  • "Pięćsetka" z Bródna na Powązki

    Wśród noworocznych (2018) planów Zarządu Transportu Miejskiego jest przedłużenie linii 500 z dawnego ronda Babka na Powązki. Zmiana to nieznaczna, jeśli spojrze

Komentarze
Gość: burak, *.dynamic.chello.pl
2018/04/21 02:23:49
Na Chomiczówkę powinno dotrzeć 171, a 371 mogłoby zasilać je szczytowo od Nowego Bemowa do - powiedzmy - Daszyńskiego. Kursujące raz na pół roku 121 to czysta strata taboru. Mogłoby równie dobrze jechać na Księżycową. A zawijas po Bemowie nieraz jest szybszy od zakorkowanych Powstańców...
No i czekamy na 106 vel 220, które też powinno zacząć gdzieś na Bielanach (Chomiczówka? Huta?) i przez Okęcie docierać na lotnisko (plusy to bezpośrednie połączenie dzielnic północnych i zachodnich oraz samej pętli na Okęciu (tramwaje i linie podmiejskie) z lotniskiem, jak również tłok na samej (źle zaprojektowanej) ww. pętli.
-
2018/04/23 19:33:36
Czy naprawdę Chomiczówka ma tak daleko do M1, funduje jej się dowozówkę do M2? A może 371 w korkach, z przesiadką do M2, będzie się jechało wygodniej pod PASTę (44 minuty wg aktualnych, teoretycznych ;) czasów po godz. 7.00), niż jedną z trzech linii do pustego 35 (36 minut, obydwa czasy bez uwzględniania przesiadek)?.

Ktoś tu kręci niezłe lody cudzym kosztem... A niedługo miną 3 lata od obiecania 220 :)
-
Gość: Mirek, *.neoplus.adsl.tpnet.pl
2018/04/24 21:15:05
371 to linia wyborcza. A uruchomienie 220 będzie przekładane do tej pory, jak przestaną być tworzone "dziwne" linie.
-
Gość: Majk, *.dynamic.chello.pl
2018/04/25 22:06:49
Chyba nie doczekamy się 220 czyli połączenia osiedli obok lazurowej, stacji ursus północny, skoroszy, wkd opacz i pralki....
-
2018/05/06 21:28:45
Uh oh, jaka szkoda, że brakuje w dyskusji głosów innych mieszkańców Nowego Bemowa... Przecież zostali poszkodowani bardziej, niż Chomiczówka, bo w ostatnich latach stracili linie: 13, 307, 406, 507, E-2... A takim 180, które kończyłoby trasę na Nowym Bemowie, dojechaliby na Foksal rozkładowo w 38 minut, zamiast 171 do Kruczej w 48 minut...
-
Gość: Pablos, *.dynamic.chello.pl
2018/05/10 20:44:56
Nie rozumiem po co piszecie o linii 220. Jesteście nie doinformowani. Projekt linii 220 zakłada, że trasa linii 220 będzie zaczynać się na pętli Nowe Bemowo a nie Chomiczówka. Ztm zapowiada uruchomienie tej linii w tym roku, ale nie dotrze ona na Chomi.

Gazeta.pl Warszawa