Blog > Komentarze do wpisu

Buspas pomaga czy raczej przeszkadza?

Mam coraz większe wątpliwości, czy buspasy na moście Łazienkowskim zdają egzamin. O ile bez żadnych wątpliwości udrożniły dla komunikacji miejskiej całą Trasę Łazienkowską i przyciągnęły na ten szlak tysiące pasażerów, to w obrębie samej przeprawy przez Wisłę często powodują chaos i blokują także autobusy:

Wszystko z powodu samochodów wyjeżdżających przez "ślimaki" z Wisłostrady. Najpierw próbują się wcisnąć na buspas i wtedy blokują przystanek autobusowy koło Torwaru. Potem kierowcy liczą na zmiłowanie tych, którzy jadą środkowym pasem, że wpuszczą ich tutaj. W oczekiwaniu na to samochody zwalniają, blokują na buspasie siebie nawzajem i autobusy próbujące się przecisnąć w kierunku mostu:

Po drugiej stronie Wisły historia się powtarza. Zwłaszcza na Saskiej Kępie, gdzie wielu kierowców próbuje z kolei zjechać ze środkowego pasa na prawy buspas, a stąd w kierunku Wału Miedzeszyńskiego. Całe szczęście że nie ma tu na nim blisko sygnalizacji świetlnej tak jak na wysokości mostu Siekierkowskiego, który z tego powodu jest regularnie paraliżowany korkami zjeżdżających aut w godzinach popołudniowego szczytu.

A może gdyby zlikwidować buspasy tylko na moście Łazienkowskim, okazałoby się, że przejazd stałby się płynniejszy? Z pewnością samochody wjeżdżające z Wału Miedzeszyńskiego albo z Wisłostrady miałyby więcej miejsca, żeby włączyć się do ruchu i skręcić na pas środkowy albo zjechać za mostem w prawo.

(osa)

piątek, 15 czerwca 2018, osa_oraz_smik

Polecane wpisy

  • Powrót linii 371, teraz: Chomiczówka

    Zabiegi mieszkańców Chomiczówki o przywrócenie połączenia ul. Conrada nie tylko z Bemowem, ale też bardziej odległymi dzielnicami skończą się uruchomieniem nowe

  • Zwijanie zajezdni, teraz Stalowa

    Jak na kampanię wyborczą do ratusza pół roku przed głosowaniem to w sumie dość niespodziewana zapowiedź , a zarazem oczywista kolej rzeczy: kandydaʌ

  • Setką do Konstancina? A 139 do nowej pętli Grapa

    Aktywny radny kontanciński Tomasz Nowicki, który kieruje w tej gminie doraźną komisją ds. transportu miejskiego i infrastruktury rowerowej, zrelacjonował mi wcz

Komentarze
2018/06/16 00:01:01
Buspas z zasady przeszkadza samochodom.
-
Gość: zzz, *.centertel.pl
2018/06/16 20:19:53
a moze niech kierowcy wlaczaja sie od razu na pas srodkowy? Bus-pas powinno sie traktowac jak przejazd przez torowisko.
-
Gość: monaas, *.dynamic.chello.pl
2018/06/16 23:09:08
Panie redaktorze, a co Pan sądzi o niedawnych pomysłach MJN? Aktywiści chcą, aby buspasów było znacznie więcej niż teraz.
-
2018/06/17 12:33:58
Niektóre pomysły MJN na buspasy zbędne, bo nie ma tam linii autobusowych albo kursują rzadko (Wisłostrada), inne problematyczne, bo mogłyby pogorszyć sytuację (Dolina Służewiecka, Puławska). Najbardziej podoba mi się projekt buspasów w Al. Ujazdowskich i od Pl. 3 Krzyży do ronda de Gaullea.
-
Gość: Fafarafa, *.waw.pl
2018/06/18 08:27:13
Buspas na ul. Pulawskiej jest niezbędny i to na wczoraj, od samiuśkiej granicy miasta.

W interesie Warszawy nie jest, by pasmo południowe przyjeżdżało do nas samochodami, kropka.
-
Gość: Obserwator, *.internetdsl.tpnet.pl
2018/06/18 10:38:43
Po spaleniu się Mostu Łazienkowskiego pojawił się ciekawy projekt odbudowy mostu z linią tramwajową z Gocławia przez Plac Na Rozdrożu do Placu Zbawiciela umiejscawiający tory po środku mostu. Może warto przekonać fachowców od transportu, aby w wolnej chwili policzyli koszty takiego rozwiązania?
-
Gość: Sceptyk, *.dynamic-ra-01.vectranet.pl
2018/06/18 21:16:25
Bo buspas powinien na pasie "lewym", zwłaszcza, że większość linii na TŁ jedzie przelotowo. Ja wiem, że taniej jest namalować kreskę farbą niż przesunąć wysepkę i zbudować nowe schody, ale nasze buspasy to totalna prowizorka. Na Modlińskiej, na TŁ czy na Emilii Plater..
-
Gość: burak, *.dynamic.chello.pl
2018/06/19 01:48:50
Buspasy na TŁ to jedne z najlepiej funkcjonujących w mieście. Gdyby oprócz sporadycznych kontroli "dało się" je okamerować (i wyciągać konsekwencje z nielegalnego przejazdu)... Przeplot na moście jest problematyczny, ale są miejsca o wiele bardziej uciążliwe, jak łącznica Al. Niepodległości w kier. Waryńskiego (kilkanaście minut opóźnienia) - a tam buspasa akurat nie ma.
-
Gość: matematyk, *.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
2018/06/20 08:39:59
Jeśli przebudowywać Trasę, to od razu pod kątem tramwaju i to w parametrach bardziej WKD. Autobusy osiągnęły tam limit, tylko pojazdy szynowe dadzą szansę na realną poprawę warunków podróży.

I wówczas oczywiście w pasie dzielacym, z wjazdem na powierzchnię w rejonie placu na Rozdrożu - i potem przez al. Wyzwolenia do placu Zbawiciela, gdzie jest węzeł tramwajowy.

No ale to nowa władza, ta nie ma wizji.
-
Gość: , *.centertel.pl
2018/06/23 18:57:48
autobusy na TŁ moze i osiagnely limit 82 pojazdow/h ale tramwaje maja max 55 kursow/h a wiec jeszcze mniej. (patrz liczba kursow most poniatowskiego)
-
Gość: , 46.189.28.*
2018/06/24 15:40:59
55 nie jest limitem dla tramwajów na trasie bezkolizyjnej, więc porównanie do bani.
-
Gość: arts82, *.static.chello.pl
2018/06/25 15:05:16
82 pojazdow/h autobus to ile to ludzi - 55 kursow/h tramwaje to ile to osób ?
bo może 55 kursów zabierze więcej niż 82 pojazdy
-
2018/06/29 23:06:01
Bus pasy są przydatne, ale tam gdzie nie utrudniają życia innym kierującym.
-
2018/07/03 11:42:34
Kraków słynie z buspasów i naprawdę się to sprawdza ;)

Gazeta.pl Warszawa