poniedziałek, 02 lutego 2009
To nie jest wcale ironia. My na dolnym Marymoncie już się do nich przyzwyczailiśmy, bo tak się jeździ szybciej. Z czasem polubią je też mieszkańcy innych osiedli na Żoliborzu i Bielanach, gdzie dziś zaczęły obowiązywać nowe trasy autobusów
niedziela, 01 lutego 2009
Wraca człowiek do Warszawy z krótkiego urlopu w górach, a tu nieśmiertelny korek od Janek do Raszyna. Od lat 90. pocieszam się, że kiedyś będzie nowa wylotówka od strony Al. Jerozolimskich, ale teraz coraz poważniej zastanawiam się, czy zdążę się nią jeszcze jako kierowca nacieszyć...
poniedziałek, 26 stycznia 2009
Rząd w końcu podpisał umowę na budowy autostrady A1 ze Strykowa pod Łodzią do śląskich Pyrzowic. A Warszawa wciąż ma pecha. Negocjacje w sprawy budowy A2 z Łodzi przeciągają się w nieskończoność.
piątek, 23 stycznia 2009
Nie będzie miejsca dla linii tramwajowej wzdłuż al. Tysiąclecia na Szmulkach - zdecydowali w tym tygodniu miejscy urzędnicy. Przykra wiadomość, ale nie łudźmy się, że z tej linii korzystałby ktoś wcześniej niż nasze wnuki
czwartek, 22 stycznia 2009

Autobus E-4 wjeżdża do bazy przy Włościańskiej na zasłużony odpoczynek po porannej nawale pasażerów z Nowodworów 

Po porannym szczycie autobusy linii E-4 garażują w bazie technicznej przy Włościańskiej. To dwa kroki od pętli Metro-Marymont. Do najbliższych zajezdni przy Redutowej na Woli albo Stalowej na Pradze - kilka kilometrów. O ile likwidację zajezdni przy Chełmskiej rekompensuje sąsiedztwo tej na Woronicza czy nawet na Ostrobramskiej, o tyle w północnej części brak nieodżałowanej Inflanckiej mocno daje się we znaki. Odkąd ją zamknięto (a według mojego czarnego T-shirta z okolicznościowym nadrukiem w tym roku mija już sześć lat), autobusy dojeżdżające na żoliborskie i bielańskie trasy muszą nadrabiać kilometry.

Pewnie, że utrzymywanie bazy w środku miasta, nie dałoby się obronić. Trzeba przyznać, że ratusz - za czasów prezydenta Kaczyńskiego - potrafił wykorzystać koniunkturę, sprzedając Inflancką i Chełmską za niebotyczne sumy. Pierwszą część Inflanckiej udało się zlicytywać za 116 mln zł od wyjściowej kwoty 77 mln zł, a drugą za 390,6 mln zł - w tym przypadku hiszpański deweloper ustanowił w 2006 r. rekord cenowy w Polsce (13,6 tys. zł za m kw). Chełmska też przeszła w ręce Hiszpanów (370 mln zł), którzy mocno się na tym przejechali.

Ale co miasto dostało, to jego. No właśnie, a co z tego mają Miejskie Zakłady Autobusowe? Nic. Nie otwarto ani planowanej wcześniej zajezdni przy Wólczyńskiej (w widłach bocznicy kolejowej do Huty Warszawa i ul. Opłotek), ani przy Płochocińskiej (choć tam swoją bazę zdołał zlokalizować radomski ITS). Ratusz zapomniał też o planach Tramwajów Warszawskich, którym ciasno przy Kawęczyńskiej, a które myślały o przeprowadzce do zajezdni na Żeraniu Wschodnim. Od jakiegoś czasu słychać w dodatku o zamknięciu filii zajezdni przy Redutowej (od strony Nakielskiej).

O dziwo, nie mówi się już tak głośno o sprzedaży gruntu przy Włościańskiej, gdzie lubi zaglądać E-4. Mało tego, jeszcze niedawno były tam przeprowadzane gruntowne remonty, choć bazy autobusowej w tym miejscu nie przewiduje nawet jeden z nielicznych w naszym mieście obowiązujący plan zagospodarowania. Za taki kawałek na tyłach stacji metra, można by wziąć krocie, gdy poprawi się koniunktura. Oby tym razem pieniądze poszły na poprawę zaplecza MZA. Inaczej będzie naprawdę kiepsko.

(osa)

22:54, osa_oraz_smik , Autobusy
Link Komentarze (11) »
środa, 21 stycznia 2009

 

Kto jeszcze nie wierzy, że tzw. strefy wolne od dymu pod wiatami przystankowymi to fikcja? W dodatku służby miejskie same zachęcają, żeby ten pseudozakaz palenia łamać. Oto obrazek z przystanku, na którym wsiadałem dziś do autobusu. Po jednej stronie wiaty stoi ogromny kosz na śmieci. Przy nim palacz, który wydmuchuje śmierdzący dym akurat prosto w ”strefę” teoretycznie od niego wolną. Nic to - myślę sobie - pójdę na drugi koniec wiaty. A tam kolejny, podobnych rozmiarów kosz i dwie dmuchające panie z papierosami. Wyjątkowo nieapetyczny widok, zresztą oceńcie sami.

 

(osa)

13:02, osa_oraz_smik , Przystanki
Link Komentarze (5) »
Archiwum

Gazeta.pl Warszawa